قرار بود فردا بریم مهمونی خونه ی عمه ام ، فردا که شد رفتیم اونجا ولی زمانی که رسیدیم ، دیدم که عمه و دائیم که زن و شوهر هستند ، دارن تو اتاق نمازشونو می خونن ،چون مقید به نماز اول وقت بودن و عمه ام جلوی دائیم داشت نماز می خوند ، بعد از اتمام نماز عمه‌ام

گفتم : مقلد کدام آقا هستید ؟

 جواب داد ؟ آیت الله سیستانی حفظه الله .

گفتم : نمازتون رو باید دوباره بخونید . 

گفت : چرا ؟ 

گفتم : چون به فتوای مرجعتون : نماز زن و مرد - بنابر احتیاط واجب -  در صورتی که محاذی همدیگر یا زن بر مرد مقدم باشد ، اگر فاصله ی آن دو کمتر از ٤,٥ متر تقریبا باشد ، باطل است. پس هم نماز شما و هم نماز دائیم طبق نظر آقای سیستانی باطل است و ایشان اینکه چه کسی اول شروع کرده یا دوم رو که بگیم اونکه دوم شروع کرده نمازش باطله رو معتبر نمی دونه پس نماز هر دوتون به فتوای ایشون باطله . 


دیدم عمه ام پکر شد ؛ چون می خواست به مهموناش برسه

گفتم :  نگران نباش عمه ، چون آقای سیستانی دام ظله احتیاط واجب دادن توی این مسأله ، پس می تونی به یک مرجعی که بعد از آیت الله سیستانی حفظه الله از دیگران اعلم هست ، رجوع کنی ببینی که فتوای ایشون در این مورد چیه و به او عمل کنی ، اگر قائل به بطلان نبودن که نمازت درسته و الا باید اعاده کنی . 

عمه ام گفت : من تو احتیاط های واجب مرجعم ، به فلان آقا ، مراجعه می کنم .

گفتم : پس نیاز نیست که نمازتونو اعاده کنید ، چون اون آقا تقدم و تأخر زن و مرد در نماز را معتبر نمی دونه و باعث بطلان نماز نمی شماره .

عمه ام خوشحال از اینکه دیگه نیاز نیست نمازشو اعاده کند رفت و با پدر و مادرم احوال پرسی کرد .


منبع : منهاج الصالحین ، جلد ١ ، آیت الله سیستانی دام ظله ، مکان المصلی ، مسأله ٥٤٥ ،صفحه ی ١٧٠