شخصیتی در تاریخ اسلام به نام معاویة بن ابی سفیان از شخصیتهایی است که نزد مکتب اهل بیت علیهم السلام به برکت بیانات و هدایتهای أئمه ی اطهار علیهم السلام وضع روشنی دارد که نیاز به بیان ندارد .


در نزد اهل تسنن بعضی معاویه را منافق و فاجر و بعضی او را صحابی از صحابیان بزرگ پیامبر و کاتب وحی ( که البته قضیه کاتب وحی بودنش از جعلیات بنی امیه است  و اساسی ندارد) و برادر ام حبیبة همسر پیامبر و مرز و قلعه ی حفاظت از کرامت ابوبکر و عمر و عثمان می دانند چرا که می گویند اگر از معاویة کوتاه امدیم ، انوقت نوبت قداست زدائی از ابوبکر و عثمان و عمر میشود لذا این دسته از اهل تسنن معاویه را سفت و سخت گرفته اند که یک وقت به خلفای سه گانه شان تعرضی نشود و یک نمونه از آنان اقای احمد بن حنبل است که مدافع سرسخت معاویه است .


اما حضرات آقایان وهابی که موضعشان نسبت به معاویة مشخص است . چون وقتی قاتل امام حسین علیه السلام را امیرالمؤمنین می دانند دیگر تکلیف معاویة روشن است . حضرات وهابیت معاویه را صحابی جلیل و بزرگ نبی خاتم صلی الله علیه و اله و کاتب وحی و خال المؤمنین: دائی مؤمنان می دانند.


آقای بلاذری از بزرگان جرح و تعدیل در علم حدیث نزد اهل تسنن است . ایشان در مورد معاویه ، حدیثی بلکه احادیثی  از خاتم الانبیاء علیه و اله السلام نقل می کند که شنیدنی هستند  ؛ 


١) پیامبر فرمودند : اگر معاویة را بر بالای منبرم یافتید ، او را بکشید . 


٢)  معاویة درون تابوتی است که درِ آن قفل شده و در آتش جهنم است .


٣) پیامبر نشسته بودند که ابوسفیان سوار بر شتری از کنار پیامبر گذشت که معاویه و برادرش هم یکی جلوی شتر و دیگری پشت شتر بود . پیامبر فرمود : خدا لعنت کند حامل و محمول و قائد و سائق را . منظور از محمول و قائد و سائق : ابوسفیان و معاویة و برادرش است .




نمی دانم این چه سری است که آقایان وهابیت هر که ملعون و ظالم به اهل بیت علیهم السلام است ، نزدشان جایگاهی عظیم دارد . 

ابوسفیان که نزدشان از اعاظم محسوب می شود ، معاویة ملعون که فحش و سب حضرت امیر علیه سلام الله را قریب به ٨٠ سال بر منابر سنت کرده بود را خال المؤمنین می دانند و یزید لعین معلوم الحال قاتل ریحانه خاتم الانبیاء (سلام الله علیه و اله ) را امیرالمؤمنین می شمارند ، خالد بن الولید که فاجر و فاسق بود و صحابی جلیل پیامبر ، مالک بن نویره را به قتل رساند و  کارهای قبیحی با همشرش در همان شب انجام داد و نماز صبح را ٤ رکعت خواند و در محراب عبادتِ ( شیطان!!) ، شراب استفراغ کرد از بس شراب نوش جان کرده بود . این شخص را هم سیف الله المسلول ( شمشیر از غلاف کشیده ی خدا) ملقب میکنند؟!؟! 


در هر حال معاویة خال المؤمنین وهابیت ، طبق بیان روایات نبوی که آقای بلاذری سنی مذهب نقل کرده : ملعون ، در آتش جهنم و مهدور الدم است .


واقعا چطور معاویة ، با این اوصاف می تواند خال المؤمنین باشد !!!؟!؟ 


منبع : جمل من انساب الاشراف ، الامام البلاذی ، جلد ٥ ، صفحه ی ١٣٦