حضرات آقایان وهابی در مورد مسأله میلاد نبی خاتم و جشن گرفتن برای آن ، حساس اند و آن را بدعت در دین می شمارند لذا فاعل آن را مبتدع می شمارند. حال ببینیم در این زمینه علمای بزرگ اهل تسنن چه می فرمایند.

*** آقای قسطلانی یکی از بزرگان جهان تسنن است. ‌ایشان در مورد میلاد و برگزاری جشن میلاد نبوی تحت عنوان جشن ولادت نبوی ( الاحتفال بالمولد)  می فرماید:

هنوز اهل اسلام در ماه میلاد نبی خاتم صلی الله و سلم علیه و آله جشن میگیرند و سرور می کنند و اطعام می کنند و مهمانی می گیرند و در شبهای آن صدقه می دهند‌....

** سپس ایشان دعا می کنند برای برگزار کنتدگان این مراسم و می فرماید : 

پس خدا رحمت کند کسی را که شبهای ماه میلاد ایشان(یعنی ختم الانبیاء علیه و اله السلام) عید بگیرد تا موجب بیماری بیشتر قلب کسانی شود که مریض القلب‌اند....



آقای قسطلانی که از علمای اهل تسنن هستند و ارتباطی هم با تشیع ندارند . خب شیعیان هم در این مسأله به قول علمایشان که موافق قول آقای قسطلانی است ، عمل می‌کنند . اگر جشن ولادت نبی خاتم ، بدعت است ، خب آقای قسطلانی باید بازخواست شود که آن را شرعی و جایز می دانند و البته عموم علمای اهل تسنن. 

نکته : اهل تسنن معمولا میلاد نبی خاتم را جشن می گیرند و علمای سنی مصر در دانشگاه الأزهر مصر هر ساله در دانشگاه جشنی به این مناسب می گیرند که امسال هم چنین مجلسی گرفتند که به خاطر انفجار در کلیسای مسیحیان در مصر ، آن را برگزار نکردند .

دوستان می توانید با مراجعه به لینک زیر کلیپی که مفتی مصر در مورد جشن ولادت پیامبر خاتم ، صحبت و حکم شرعی آن را بیان می کنند را تماشا کنند : 


در هر حال ، شما برادران وهابی ، خود را از اهل تسنن می‌دانید و دائما به نام آنان سخن می رانید و ادعای دفاع از حریم اهل تسنن دارید ، خب پس چرا در این مسأله از علمای اهل تسنن بزرگی مثل آقای قسطلانی تبعیت نمی‌کنید ؟!؟


منبع: المواهب اللدنیة بالمنح المحمدیة ، علامة احمد بن محمد قسطلانی ، تحقیق صالح احمد الشامی ، صفحه ی ١٤٨