با سلام خدمت همه ی دوستان محترم 

امروز قصد دارم در مورد قضیه ی مهمی که همیشه بر سر زبانها جاری  می شود در مورد قضیه ی حضرت زهراء سلام الله علیها و حق غصب شده ی حضرت امیر سلام علیه یک مطلب مختصر لکن مفید را خدمت دوستان تقدیم کنم. 

اما آن مسأله این است که چرا حضرت امیر سلام الله علیه  از حق خلافت خود و از همسرش دفاع نکرد؟ حضرت علی سلام علیه که به اسد الله معروف است چطور ممکن است در مورد این همه ظلم ساکت بماند و چیزی نگوید ؟ این باور کردنی نیست و آنچه شیعه در این باب می گوید صحت ندارد بلکه این بی ادبی به حضرت امیر سلام الله علیه است که بگوئیم اسد الله الغالب در مقابل ظالمان سکوت کرد و حق خود را نستاند.

یا حضرت امیر علیه السلام اسد الله و حیدر کرار است پس قضیه ی غصب حق ایشان و ظلم به حضرت زهرا نباید رخ می داد و ایشان هم باید حق خود را می گرفتند و هم باید مانع از ظلم به همسر خود می شدند یا این که بگوئیم که حق علی غصب شد و به فاطمه ، ظلم شد پس شیعه باید بپذیرد که علی شجاع و اسد الله و حیدر کرار نیست ، در حالی که شیعه نمی پذیرد که علی اسدالله نیست پس باید ملتزم شود و بپذیرد که حق علی غصب نشده و به فاطمة زهراء ظلم نشده .


اما جواب:


مستشکل گمان کرده که پذیرفتن شجاعت حضرت امیر علیه السلام با پذیرفتن غصب حق ایشان و ظلم به حضرت زهراء قابل جمع نیست و هر کدام را بپذیریم ،باید دیگری را تکذیب کنیم ، در حالی که چنین مساله ای کاملا خطاست و هیچ مشکلی وجود ندارد اگر بپذیریم که امام علی شجاع بود و در عین حال به او و همسرش ظلم شده بود، بلکه گاهی اوقات شخص شجاع ظلم در حق خویش را می پذیرد لکن به خاطر مصالحی که اقتضا می کرده ساکت مانده.  

قبل از بیان مصالحی که منجر به غصب حق حضرت امیر و ظلم به حضرت زهراء شد باید گفت که اشکال کننده باید قبل از این که پاسخ سوال او را بدهیم به چند سوال ما پاسخ دهد: 

اما سوالها:


1)آیا رسول اکرم شجاع بودند یا خیر؟ قطعا و بلاشک کسی تردید ندارد که ایشان شجاع بودند .  


2)آیا به نبی خاتم زمان ابتدای اعلان رسالت ، ظلم شد یا نشد ؟ بلاشک ایشان مورد ظلم قاطبه ی اهل مکة واقع شدند و این مطلب را تاریخ به وضوح و به سادگی اثبات می کند و از خود نبی اکرم صلی الله علیه و آله نقل شده:ما اُذِی نبی مثل ما اُذِیتُ):هیچ پیامبری مثل من اذیت نشد. پس نبی خاتم در ابتدای رسالت مورد ظلم واقع شدند .

3)تاریخ نقل می کند که پیامبر در این مدت هیچ عکس العملی نشان ندادند و از خود دفاع نکردند و ساکت ماندند.


4)آیا می شود با این سه مقدمه که بیان شد گفت که یا این قضایا  و آنچه تاریخ بیان کرده کاملا دروغ است و چنین ظلم هائی بر پیامبر رخ نداد چون پیامبر شجاع بوده  و این با شجاعت نبی اسلام سازگاری نداشته یا اینکه بگوئیم که این قضایا درست است و نتیجه بگیریم که نبی اسلام (و العیاذ بالله ) ترسو بود و شجاع نبودند!!! 


هیچ انسان عاقلی چنین نتیجه ای را از این قضایا بعد از اثبات شجاعت شخص نخواهد گرفت بلکه می گویند که حتما مصالحی بوده که این شخص با این همه شجاعت ، از خود دفاع نکرده.

و البته چنین مطلبی در مورد اکثر اگر نگوئیم همه ی پیامبران ، صادق است چون در عین شجاعت مورد ظلم واقع شدند و سکوت کردند و از خود دفاع نکردند.

حال:

ما به مستشکل می گوئیم که هر جوابی را که در مورد نبی مکرم اسلام و سایر انبیای عظام سلام الله علیهم که همه مورد ظلم واقع شدند در عین حال که شجاع بودند ، بدهی،  ماهم همان جواب را در مورد حضرت امیر سلام الله علیه خواهیم داد. 



ان شاءالله به دلیل طولانی شدن مطلب ، مصالحی که منجر به دفاع نکردن حضرت امیر از خود و همسرش زهرای مرضیه شد را بیان خواهیم کرد 


منتظر مطلب بعدی باشید.........