با عرض سلام خدمت شما عزیزان 


مسأله ای است که بسیار مهم و آن مسأله ی رعایت نکردن حدود شرعی توسط زن هنگام عبور و مرور است . 

در شریعت اسلامی این امر مسلم است که زن نباید خود را برای غیر شوهرش بیاراید و خروج او با ارایش در صورت دید نامحرمان ، جایز نیست و فلسفه ی چنین امری روشن است ، دو جنس زن و مرد مانند آهن ربا و آهن انند که تا زمانی که مانعی جلوی آهن ربا قرار ندهید ، نمی توانید جلوی کشش آهن ربا را بگیرید ، حال اگر این آهن ربا با وسایل دیگری ، قوه ی جاذبه ی خود را افزایش دهد و مانعی مقابل آهن و آهن ربا وجود نداشته باشد ، قوه ی جذب شدیدتر است. 

باید پذیرفت که زن موجودی است که جذب کننده ی مردان است و این امری است غالبی و غیرقابل تشکیک ، حال اگر زن و مرد برای خود مانعی قرار دهند که جذب طرف مقابل نشود ، خود را حفظ کرده اند و الا جذب خواهند شد ، حال اگر یک زن نه فقط مانعی برای جذب خود قرار ندهد بلکه قوه ی جذب خود را بالا ببرد با آرایش و... مردانی که مانعی ضعیف برای خود قرار داده اند یا اصلا مانعی ندارند به راحتی جذب و در معصیت واقع خواهند شد . لذا در فتاوای مراجع آمده که : 

زن باید تمام جسمش جز صورت و دو کف دست را باید بپوشاند


این فتاوی برگرفته از احادیث اهل بیت علیهم السلام است که بیانگر حقیقت جنس زن که جذب کننده ی تام مرد است می باشد . لذا می فرماید که زن باید تماما خود را بپوشاند به جزء بعضی استثناءات مثل قرص صورت و دو کف دست تا مچ ، البته در صورت نداشتن زینت و البته پای زنان باید هنگام خروج از خانه پوشیده باشد .



موفق باشید.........