با سلام خدمت دوستان محترم 

داشتم کتابی رو مطالعه می کردم متعلق به یکی از علمای به نام معاصر وهابی آقای صالح بن عبدالعزیز آل الشیخ در کتابشان به نام اللئالی البهیة فی شرح العقیدة الواسطیة مطلب زیر ذکر شده که بسیار قابل توجه است: 

کذلک فی مسالة الصلاة الاصل فیها الصلاة علی النبی و آله کما جاء ذلک مبینا فی حدیث ...فإن النبی علمهم ان تکون الصلاة علیه و علی آله فإن اهل السنة اذا ذکروا الصلاة علیه و أرادوا ان یذکروا الآل ادخلوا معهم الصحابة 


ترجمه: و همچنین در مساله ی صلوات فرستادن که اصل در آن صلوات بر پیامبر و آلشان است کما این که ، این مطلب در حدیث آمده ...پیامبر به صحابه یاد داد که صلوات بر او و آلش باشد لکن اهل سنت زمانی که صلوات بر او را یادآور می شوند و می خواهند آل ایشان را ذکر کنند ، صحابه را هم داخل می کنند.



۱)بسیار عجیب است که این عالم وهابی می فرماید که صلوات بر پیامبر باید بر ایشان و الشان باشند و ذکر کردن صحابه در صلوات خلاف روش پیامبر است !!!! پس اهل تسن به اقرار ایشان تابع سنت نبوی نیستند .


۲)جالب تر این است که ایشان می فرماید اضافه کردن صحابه در صلوات از اختراعات اهل تسنن است ، به عبارتی یعنی بدعتی است که اهل تسنن آن را ایجاد کردند.

منبع: اللئالی البهیة فی شرح العقیدة الواسطیة ، جلد 2 ، صفحه ی 411، الشیخ صالح بن عبدالعزیز آل الشیخ