با عرض سلام خدمت همه ی بزرگواران 


یکی دیگر از دلالات دیگر روایت مشهور و متفق یعنی حدیث ثقلین ، ثبوت علم قرآنی برای عترت است.  علم قرانی علمی نشات گرفنه از خدای سبحان است و در ان خطا را ندارد و تمام انچه بشریت به ان نیاز دارد در علم قرانی موجود است(ما فرطنا فی الکتاب من شیء) : ما در قران هیچ چیز را فروگذار نبودیم  .  ( و نزلنا علیک الکتاب تبیانا لکل شیء): و قران را بر تو نازل کردیم که مبین همه چیز است.


و طبق حدیث ثقلین که قران و عترت را از هم جدا ناپذیر بیان می کند ، باید عترت نبوی هم مثل قران صاحب علم خطا ناپذیر و لدنی و عالم به ما کان و ما یکون باشند و الا بین قران و عترت جدایی محقق شده و این خلاف مدلول حدیث است.


منبع: مدخل الی الامامة، صفحه ی 69، آیةالله العلامة السید کمال الحیدری دام ظله