با عرض سلام خدمت شما عزیزان 


مساله ی زن یکی از مسائل مهم جامعه های اسلامی است که چطور ممکن است که زن در عین حفظ کرامت خانوادگی ، کرامت اجتماعی خود را حفظ کند ؟  چطور می تواند یک زن این دو را با هم داشته باشد بدون اینکه ذره ای از کرامت او کاسته شود هم در خانواده و هم در اجتماع ؟ چطور می تواند این دو را توأمان داشته باشد ؟ 


باید گفت که زن نبست به سایر افراد خانواده ، وظایفی دارد کما اینکه دیگران نسبت او وظایفی دارند.  زن اگر بخواهد که کرامت خانوادگی خود حفظ کند باید ابتدا خود حقوق افراد خانواده را شناخته و نسبت به حقوق آنها اقدام کند و بعد از آن در مقابل دیگر افراد خانواده هم به وظایف خود در مقابل او قیام می کنند و این چین می تواند زن کرامت خود را در خانواده حفظ کند. 

از طرفی اگر بخواهد کرامت اجتماعی را در کنار کرامت خانوادگی را داشته باشد ، یکی از بهترین راه آن این است که خود ، احترام دیگران و حقوق آن ها را با حفظ حجاب و عفافش رعایت کند تا آنها هم حقوق او را رعایت کنند. اگر زنی با حجاب و عفاف در جامعه حاضر نشود ، معمولا جوانان و مردان هم به او احترام نخواهند گذاشت و به او به دید شهوانی و جنسی نگاه خواهند کرد نه انسانی و در این صورت کرامت او حفظ نخواهد شد. 


موفق باشید و مؤید......

منبع:  http://www.mehrnews.com