با عرض سلام خدمت همه بزرگواران و دوستان محترم 


در بعضی از جامعه ها و شهرهای بزرگ مثل تهران و غیره خانه های مجری ظاهرا رو به افزایش است و افراد مایل اند که به صورت مجردی و تنها در خانه ای ساکن باشند لکن چرا جوانان ما به خانه های مجردی روی آورده اند ؟ چه عواملی باعث چنین میلی در جوانان ما شده است ؟ خانه ی مجردی فرهنگی است غربی و با فرهنگ ایرانی اسلامی سازگار نیست لکن عوامل این میل چیست؟


در جواب باید گفت که عواملی چند در این میل مؤثر است که باید جدی گرفته شوند:  

1)عامل اول بالا رفتن سن ازدواج است:  معمولا در دختران اکثر ازدواج نکردن ها امری ناخواسته است یعنی دختر میخواهد ازدواج کند ولی شرایط مهیا نیست ولی در پسران این بی میلی به ازدواج اختیاری است ، یعنی خود پسر دیر ازدواج می کند( البته این عللی دارد که مجال بیانش نیست) و سن او بالا می رود و از طرفی حس استقلال طلبی در او وجود دارد که اگر با ازدواج کردن این حسن براورده شود که بسیار خوب والا شخص به خانه های مجردی روی می آورد برای حفظ استقلال خود.


2) تفاوت سنی و اختلاف عقیدتی ،گرایشی و علایق جوانان:  جوانان بعضا به خاطر تفاوت سنی با والدین عقاید ،گرایش ها و سلایق متفاوتی پیدا می کنند و خود این انفجار اطلاعات فاصله ی بین والدین و فرزندان را زیاد می کند و در نتیجه بین والدین و فرزندان نزاع بر سر مدل مو ،لباس  و یا لباس یک دختر و.... برای تحمیل کردن نظر خود خ می دهد و زمانی که این دختران و پسران خود را در صعوبت و سختی می بینند ، تنها راه نجات از آن را خانه های مجردی و دور از خانواده زندگی کردن می دانند. 


3)کثرت طلاق ها:  بعد از طلاق دختران و پسران به خاطر ملامت های خانواده توان زندگی با آنها را ندارند لذا روی به خانه های مجردی می آورند. 


4)مهاجرتهای تحصیلی و.....


عوامل زیادی برای این پدیده ی نامیمون وجود دارد که هر چه سریع تر باید جلون آن را گرفت و الا به فاجعه ای تبدیل خواهد شد.


موفق باشید و موید.......


منبع:  http://khordadnews.ir/news/22034