باعرض سلام خدمت همه ی دوستان پاک سیرتِ پاک سرشت ؛  امیدوارم لحظاتتان پر از عطر خوشبوی استغفار باشد. 


بسیار دیده می شود که قرآن کریم در بین مردم در مجالس عزا و در مجالس عروسی در مقابل عروس و دامادها قرار داده می شود. این بسیار امر خوبی است که هم شادی های ما ظاهر قران حضور دارد و هم در مجالس حزن لکن متاسفانه افرادی هستند که نام مسلمان را به یدک می کشند و نام خود را مسلمان می گذارند ولی توان تلاوت بسیار ساده ی کتاب آسمانی اسلام یعنی قرآن را ندارند. البته این مختص افراد عادی جامعه نیست بلکه حتی کسانی که در دانشگاهها یا مراکز علمی،  دارای مدارک علمی بالایی هستند لکن موقعی که به قرآن کریم می رسد، توان صحیح خواندن قرآن کریم را ندارد.  

یادم نمی رود که روزی یکی از دوستانم قصه ای را برایم تعریف کرد و من فکر کردم شوخی یا مزاح است ولی ایشان فرمودند که واقعیت دارد.  فرمود که روزی یک بنده خدایی را گفتم سوره ی یاسین را بخوان.  شروع کرد به خواندن ولی همین که آمد اولین آیه ی سوره ی یاسین را که به این صورت (یس و القرآن الحکیم ) ،  نوشته شده بود را بخواند، به همانطور که نوشته شده بود خواند یعنی گفت(یِس والقرآن الحکیم). 


**این امر فاجعه ای عظیم است که یک مسلمان نتواند قرآن کریم را به درستی بخواند. عده ای را تا بگویی که چرا قرآن را فرانمی گیری، می گوید وقت ندارم و....  و مثل اینکه ما برای همه چیز وقت داریم جز برای دینمان، برای همه چیز وقت داریم جز برای یادگیری قران و مثل اینکه قرآن برای بیکارهاست و بیکارها باید بروند قرآن یاد بگیرند.  لطفا به حدیث زیر توجه بفرمایید؛ 


**عن علی علیه السلام أن النبی صلی الله علیه و آله و سلم قال؛  خیارکم من تعلم القرآن و علمه 


***ترجمه؛ نبی خاتم فرمودند : برگزیدگان شما کسانی هستند که قرآن را فرا گیرند و به دیگران بیاموزند. 



##نبی اکرم در این حدیث شریف فراگیرندگان و آموزگاران قرآن را برگزیدگان امت خود می شمارند. آیا شایسته نیست که ما قرآن را فرا بگیریم تا در عداد اخیار و برگزیدگان امت باشیم و حداقل کمی از مظومیت قرآن با فراگیری ظاهر آن بکاهیم. 


##ماه مبارک رمضان که بهار قرآن است بسیار نزدیک است، حتما خود را از همین الان با فراگیری روخوانی قرآن کریم،  آماده کنیم که مبادا ماه مبارک بر ما داخل شود و ما را از تلاوت قرآن در بهار قرآن،  بهره ای نباشد. 



+++امیدوارم همه ی ما در راستای قرآن کریم قدمی برداشته باشیم تا در روز قیامت حسرت و پشیمان نشویم....... 


++موفق و مؤید باشید........ 


+منبع حدیث؛ أمالی شیخ طوسی رحمه الله،  جلد 1،  صفحه ی 798