با عرض سلام و تقدیم ادب و احترام 

مقدمه ‌؛ 


امروز یه خوابی دیدم که خیلی برام جالب و در عین حال تکان دهنده بود. خواب دیدم که از دنیا رفته بودم و...... 

این خواب و همه ی خواب های غیر معصوم، هیچ کدام حجیت ندارد و نمی شود به آن استناد کرد ولی این خواب من رو به فکر واداشت که امروز یا فردا نوبت منه که بمیرم و برم و بعدها نوبت دیگران ولی یه سوال تو ذهنم اومد که خیلی باهاش درگیرم که بنده و امثال بنده اگر بخوایم بریم سفر مثلا سیزده به در،  یا هر جای دیگه، ابتدا مکان رو و مسیر رو و مشخصات مکان و طریقه ی رفتن به او مکان رو باهاش آشنایی پیدا می کنیم بعد زاد و توشه ی مناسب با خودمون می بریم و در نهایت  به سمت او مکان حرکت می کنیم ولی ما که مسلمانیم و اعتقاد به آخرت و جهان پس از مرگ داریم،  چقدر از اون دنیا خبر داریم؟ چقدر اون دنیا رو می شناسیم؟ چقدر برای آشنایی با اون، کتاب خوندیم یا تحقیق کردیم؟ اصلا می دونیم که چه زاد و توشه ای تو اون دنیا به درد ما می خوره؟ در سفر مادی، بعضی چیزها اسمشون توشه است ولی آدم، نمیتونه اون رو باخودش ببره چون توی این سفر به درد نمی خوره، آیا برای سفر بعد از مرگ هر عملی می تواند توشه ی ما برای بی نهایت را تأمین کند؟! ....... و هزاران سؤال دیگر در مورد آخرت، ما تا آن دنیا را دقیق نشناسیم،  چطور می توانیم خودمون رو براش آماده کنیم؟! جالب این جاست که یقینی ترین حقیقتی که هر انسانی آن را با تمام وجود درک می کند،  مرگ است که روزی سراغ او خواهد آمد ولی بی اهمیت ترین مسأله هم در زندگی ما همین است و از آن غافلیم!!! 


#اهمیت =اهتمام به آن و فراموش نکردن 

#فراموشی=بی اهمیت بودن، غفلت، اهتمام نداشتن 


+++چطور اهمیت مرگ و جهان بعد از آن مهم است در حالی که تقریبا به آن هیچ اهتمامی نداریم !؟ 


_______معرفی کتاب_______


یک کتابی است که مؤلف او حضرت آیت الله دستغیب رحمة الله علیه می باشند به نام (قیامت و قرآن)، کتابی است که در مورد قیامت و اهوال آن با رویکرد قرآنی را بیان می کند و تصویری قرآنی را در ذهن شما از قیامت ترسیم می کند.

بعضی از موضوعات کتاب:

* صحیفه ی اعمال

*شهادت اعضا و زمین 

*دریاها آتش می گیرند 

*علی علیه السلام از آتش جهنم می ترسد 

و ....... 


------مؤلف کتاب-------

مؤلف کتاب شخصی است متأدب به ادب اسلامی و انسانی است بسیار وارسته و خودساخته و جزء انسانهای متخلق بوده اند و جزء علمای برجسته ی شیراز و اهل نفس بوده اند و در ایام ماه محرم به خاطر منبرهای تاثیر گذار ایشان،  از اقصی نقاط کشور برای استفاده از منبرهای ایشان در ماه محرم در سخنرانیهای آنها حاضر می شدند. 

مؤلف کتاب شخصیتی است که نیاز به تعریف ندارد و شخصیت علمی و اخلاقی ایشان برای همه روشن و واضح است. 

برای اطلاع بیشتر از شخصیت ایشان به لینک زیر مراجعه نمایید:


http://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa976


در هر حال کتاب را به همه ی دوستان عزیز توصیه می کنم که مطالعه کنند و ان شاءالله در ما تحولی در این دنیایی که غرق در مادیات است،  ایجاد کند. 


منبع؛ قیامت و قرآن، صفحه ی 171،172،173،  حضرت آیت الله سید عبدالحسین دستغیب رحمه الله تعالی