داشتم با دوستم به جایی می‌رفتم که: 
گفت: چرا امام علی (علیه‌السلام) اگر حضرت زهرا (علیهاالسلام) به شهادت رسیدند از شهادت حضرت زهرا (علیهاالسلام) چه دوران حکومت خود یا غیر آن هیچ یادى نکرده ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند ! یعنی چرا امام علیه‌السلام زمانی که متصدی خلافت شدند، نگفتند که دختر پیامبر شهید شدند و چه جنایاتی را بر ایشان مرتکب شدند؟!

گفتم: این‌که شما بیان کردید صرفاً ادعای بدون دلیل است؛ و البته خلاف آن در تاریخ بیان شده است؛ چرا که :
اولاً: وارد شده که امام علی (علیه‌السلام) به هنگام دفن حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) فرمود: أَمَّا حُزْنِی فَسَرْمَدٌ وَ أَمَّا لَیْلِی فَمُسَهَّدٌ (۱): از این پس اندوه من جاودانه، و شبهایم، شب زنده دارى است، تا آن روز که نزد خدا بروم.

ثانیاً: علی (علیه‌السلام) در دوران حکومت خود نزد سلیم بن قیس از شهادت حضرت زهرا یاد کرد و فرمود: فاطمه (سلام‌الله‌علیها) از دنیا رفت در حالى که اثر تازیانه در بازویش مانند بازوبند باقى مانده بود. (۲)

ثالثاً: ابن عباس می گوید: علی (علیه‌السلام) در جنگ صفین از کتابى که به املای پیامبرو به خط خودش بود برایم خواند که چگونه حضرت زهرا علیها السّلام شهید شد. (۳)

پس‌ چنین نیست که امام علی علیه‌السلام هیچ وقت از شهادت حضرت زهرا (علیهاالسلام) یادی نکرده باشند.

پی‌نوشت:
۱) نهج‌البلاغه، خطبه 203؛ نهج البلاغه یک کتاب اسلامی است و دانشمندان اهل‌سنت بر این کتاب شروح بیشتری زده‌اند تا علمای شیعه؛ هر چند که جمع آونده آن عالم شیعی است.
۲) کتاب سلیم بن قیس ، صفحه 674
۳) کتاب سلیم بن قیس الهلالی ، صفحه 915