رفتم خانه‌ی عمویم، دیدم که بحثی را مطرح کرد و گفت خدا را شکر که قبر حضرت زهرا مخفی است و الا شیعه‌ها یک قبر جدید ویدا می‌کردند و دوباره آن‌جا را زیارتگاه می‌کردند و به آن‌جا هجوم می‌بردند!!!

گفتم؛ چه خوب شد که این مسأله را مطرح نمودید چرا که حرف برای گفتن بسیار دارم؛ اما گزیده می‌گویم؛ از آن‌جا که از بانوی برتر اسلام حضرت زهرا (علیهاالسلام) سخن گفتید، بحث را از این‌جا آغاز می‌کنم که آیا شما قبول دارید که رفتار ایشان مطابق دین اسلام است و کار حرامی مرتکب نمی‌شوند؟
گفت: آری چنین است و کسی انکار نمی‌کند بلکه یارای انکار ندارد.

گفتم: در تاریخ اسلام مسلم است که حضرت زهرا (علیهاالسلام) مکرراً به زیارت قبر حضرت حمزه می‌رفتند و بر سر قبر ایشان گریه می‌کردند و از خاک قبر ایشان تسبیح درست کردند و کنار قبرشان نماز می‌خواندند و البته چنین امری در تاریخ روشن است و دانشمندان دینی اهل سنت هم آن را ذکر کرده‌اند. (۱) پس حضرت زهرا (سلام الله علیها) از قبر ایشان زیارتگاه ساختند و به زیارت ایشان می‌رفتند و آنچه شیعه انجام می‌دهد نیز چنین است؛ پس شیعه به حضرت، اقتدا کرده کرده است و اگر چنین امری اشکالی داشت، حضرت زهرا (علیهاالسلام) آن را انجام نمی‌دادند.



پی‌نوشت:
۱) السنن، ابو بکر احمد بن الحسین البیهقى، ج 4، ص 131: أَنَّ فَاطِمَةَ بِنْتَ النَّبِیِّ، صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَ[آله و] سَلَّمَ کَانَتْ تَزُورُ قَبْرَ عَمِّهَا حَمْزَةَ کُلَّ جُمُعَةٍ فَتُصَلِّی وَتَبْکِی عِنْدَهُ