گفتم : چرا ازدواج نمی کنی ..؟!

گفت : من خرج خودمو به زور در میارم چه برسه به این که بخوام زن بگیرم !!! 

گفتم : این همه ادم فقیر زن گرفتن و هیچ مشکلی پیش نیومد ....!!! 

گفت : این مال زمان شاه بود اما الان با این هزینه های سرسام آور مگه می شه زن گرفت ....؟!

گفتم : نداری و گرونی برای مردم همه ی زمانها بوده و البته فقر زمان شاه بیشتر بوده و علاوه بر اون خدا میگه‌: 

... إن یکونوا فقراء یغنهم الله من فضله.....

...اگر فقیر باشند خدا از فضلش آنها را بی نیاز می کند..

و امام صادق علیه السلام می فرماید که : 

من ترک التزوبج مخافة الفقر فقد أساء الظن بالله عزوجل ان الله یقول : ان یکونوا فقراء یغنهم الله من فضله 

هر کس از ترس فقر ازدواج کردن را رها کند ، به خدا بد گمان شده است چرا که خدا می فرماید : اگر فقیر باشند او انها را از فضلش بی نیاز می کند...

گفتم : به نظرت این آیه و روایت فقط مال زمان شاه اند ؟!؟ 

ساکت شد و چیزی نگفت......


منبع: قران کریم ، سوره نور،ایه ٣٢ ، تحدید النسل فکرة غربیة ، الامام السید محمد  الشیرازی رحمه الله ، صفحه ١٨