اخیرا برادران اهل تسنن می فرمایند که آقای عمر بن الخطاب و البته ابوبکر ، توسط پیامبر به عنوان خلافت انتخاب شده اند . 

یکی از علمای بزرگ اهل تسنن به نام ابن حبان که جایگاه بزرگی در نزد اهل تسنن دارد  در کتاب خود ، از ابوبکر در مورد خلافت عمر ، مطلبی را نقل کرده که بسیار جالب است . لطفا به ترجمه ی آن توجه کنید : 

....پس گفت [یعنی ابوبکر] : خدایا او را [یعنی عمر] را به غیر امر پیامبر تو بر امت پیامبر به خلافت منصوب کردم و من جزء صلاح آنها را نمی خواهم و ترسیدم که فتنه ای رخ دهد[ لذا عمر را انتخاب کردم] .......و من با نظر خود او را انتخاب کردم....

»»»خیلی عجیب است که اقای ابوبکر می گوید : که عمر را من به خلافت منصوب کردم ولی آقایان اهل تسنن ادعا می کنند که پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله و سلم ، عمر را به امر خلافت نصب کرده !!!! 


»»ابوبکر می گوید من در انتخاب او اجتهاد کردم و نظر خود را اعمال کردم ولی اهل تسنن می گویند پیامبر ، عمر را به خلافت تعیین کرده !!! 


»»اگر پیامبر اکرم ، جناب عمر را نصب کرده پس حضرت ابوبکر چه میگوید؟


منبع: الثقات ، الامام الحافظ محمد بن حبان ، جلد 2 ، صفحه ی ١٩٣