شاید بارها شنیده اید که هنگام احتجاج با مخالفین امامت و خلافت حضرت امیر علیه السلام بهتون می گن : کجا خود حضرت علی علیه السلام ادعای خلافت کرد و خودشو احق به خلافت از ابوبکر و عمر و دیگران می‌دید؟

برای جواب به این سؤال جوابها بسیار است و البته اگر همه را به بعضی از آقایون منکر خلافت بلافصل حضرت امیر سلام الله علیه عرضه کنید ، باز هم مرغ یک پا دارد لکن گاهی اوقات ، حق را خدا بر زبان دشمن و باطل جاری می کند مثلا در این موضوع که حضرت امیر علیه و اله السلام ، آیا خود را احق به خلافت می دیدند یا خیر ؟ 

یکی از بزرگان وهابیت و معاصران انها که رحلت کرده اند  و جایگاه علمی مهمی در نزد وهابیت دارد به طوری که اگر بخواهید در عصر حاضر بفهمید نظر محمد بن عبدالوهاب در مورد بعضی مسائل چیست یا شرح عبارات ابن عبدالوهاب رو بخواید ، باید حتما به کتب ایشان یعنی آقای محمد بن صالح العثیمین مراجعه کنید . حال ببینید چه می فرماید آقای علامه محمد بن صالح العثیمین در حاشیه ی خود بر صحیح مسلم : 


ما نمی توانیم همه ی صحابه ای که با ابوبکر ، بیعت کرده اند را تخطئه کنیم و بگوییم( که در بیعتشان با ابوبکر )اشتباه کردند و بگوئیم که علی بن ابی طالب رضی الله عنه در نظری که داشت بر حق بود ؛ چرا که آنچه علی بن ابی طالب اعتقاد داشت ، خلاف ظاهر سنت پیامبر است ، چرا که عقیده اش این بود که او به خلافت از ابوبکر و غیرش سزاوارتر است .......


الله اکبر .. الحمد لله اذ أظهر الحق علی لسان الباطل ...

خوب این که دیگر قول شیعه نیست بلکه قول یکی از بزرگان وهابیت است که می گوید : حضرت امیر علیه السلام معتقد بوده که او به خلافت از ابوبکر و عمر و .... سزاوارتر است .

ابن عثیمین می گوید : ما نمی توانیم صحابه را تخطئه و علی را تصویب کنیم
 لکن در جواب باید گفت که ما شیعیان همه را تخطئه میکنیم و حضرت امیر المومنین را تصویب ، چرا که نبی خاتم صلی الله علیه و اله و سلم فرمود : 

علی مع الحق و الحق معه یدور معه حیثما دار

من کنت مولاه فهذا علی مولاه 

انا مدینة العلم و علی بابها فمن اراد المدینة فلیأتها من بابها 

علی منی و انا منه و هو ولی کل مؤمن بعدی 

انت منی بمنزلة هارون من موسی الا انه لانبی بعدی 

علی از آنانی است که مصداق آیه ی تطهیرند .

علی طبق آیه ی مباهله ، جان پیامبر است .

علی از اهل بیت و عترتی است که در حدیث ثقلین ، قرین قرآن قرار گرفته اند .

و...... 


ما با علی خواهیم بود ........ولو همه ی صحابه که نه ، همه ی عالم در طرف دیگر باشند.......


منبع: التعلیق علی صحیح مسلم ، محمد بن صالح العثیمین ، جلد ۹ ، صفحه ی ۸۰