نامه ای نوشتم ، عریض و طویل ، و درخواست کردم که یک نصیحتی برای من بنویسید . نامه را ارسال کردم و بعد از مدتی پاسخ را دریافت کردم . با شوق و ذوق آن را خواندم ، دیدم یک جمله نوشته : 


                      بسم الله الرحمن الرحیم 

              به کسی که دوستش داری ظلم نکن . 

                    و السلام علیکم و رحمة الله 

هر چه فکر کردم ، به نتیجه ای نرسیدم که منظورش چیست ، چون معلوم و بدیهی است که نباید انسان به محبوبش ظلم کند ، بلکه بیشتر از آن ،  باید دار و ندارش را در راه او فدا کند پس منظورش چیست؟

سریعا قلم به دست گرفتم و نامه ای نوشتم و منظور او را جویا شدم. می‌دانستم او شخصیتی است بزرگ و کم نظیر ، او کسی است که راستگوتر از او وجود ندارد . 

           او  
  
                                   ابوذر 
     
                                                               است . 


جواب نامه آمد : که منظورم از محبوبترین شخص ، خودت هستی پس با گناه و معصیت خدای سبحان به او ظلم نکن ، چرا که با گناه به او ضرر می زنی و ظلم می کنی .


دوستان برای آشنایی اجمالی با شخصیت عظیم ابوذر غفاری ،  به لینک زیر مراجعه فرمایید : 



منبع: قصص‌ الأبرار ، الشهید مرتضی المطهری ، صفحه ی ۶۶ ، قصه ی ۴۱ ( با تصرف)