با سلام و تسلیت روز تاسوعای و عاشورای حسینی 

بسیار بر شیعیان اشکال می شود که چرا بر حسین علیه السلام گریه و چرا باصدای بلند هم گریه می کنید.  این کار بدعت است و حسین مثل سایرین است و پیامبر چنین نکرده اند. این مسإله را قبلا با توجه به کتب علمای برادران اهل تسنن جواب دادیم ولی امروز روایتی را تقدیمتان می کنم که خیلی عجیب است  که ترجمه ی آن بیان می شود.  البته در متن بالا سه روایت ذکر شده از یکی از بزرگان اهل تسنن الامام الحافظ البوصیری که بنده آن سومی که مهمتر است را ترجمه می کنم که به قرار زیر است: 


ام المومنین ام سلمه رضوان الله علیها می گوید پیامبر خواب بودند و امام حسین که طفلی بودند وارد شدند و من کنار در خانه نشسته بودم و از ترس اینکه پیامبر بیدار شوند مانع رفتن امام حسین شدم ولی من از او غافل شدم لذا وارد خانه شدند و بر شکم نبی خاتم نشستند .

ام المومنین میگوید من که وارد شدم صدای نحیب ( گریه شدید و بلند)  نبی خاتم را شنیدم . عرض کردم چه شده ؟ فرمودند جبرئیل به من گفت:  آیا او را دوست داری؟  گفتم:  بله  . گفت:  امتت او را میکشند آیا میخواهی خاک زمینی که در آن کشته میشود را نشانتان دهم؟  گفتم:  بله پس خاکی  برایم آورد . 


ام سلمة می گوید:  که خاکی سرخ رنگ در دست نبی خاتم بود و ایشان گریه می کردند و می فرمودند:  ای کاش می دانستم که چه کسی تو را بعد از من به قتل می رساند.



نکات: 

1) اصل گریه بر امام حسین را پیامبر اسلام تشریع کردند و حتی جالب اینجاست که پیامبر گریه ی عادی بر امام حسین (که گاهی ما خجالت می کشیم و آرام گریه می کنیم)  نمی کردند بلکه گریه ی از نوع نحیب می کردند یعنی گریه ی بلند و شدید.  

حالا یه عده می گویند از کجا این بدعت را آوردید!؟!  

در جواب باید گفت: گریه ی بر امام حسین دستوری اسلامی است واگر بدعت است باید گفت این بدعت را نبی  خاتم در اسلام پایه گزاری کردند.


2) تاریخ ثابت نکرده که نبی از انبیاء بلکه بزرگترین انبیاء بر کسی گریه کند ، آن هم قبل از شهادتش ، جزء امام حسین علیه السلام که نبی خاتم صلی الله علیه و اله و سلم بر ایشان قبل از شهادتش به طرز عجیبی گریه میکردند. حالا این حسین کیست و چه عظمتی دارند که افضل انبیاء بر ایشان با صدای بلند گریه می کنند؟  فقط خدا می داند و رسول و آل بیتشان علیهم السلام. 


3) واقعا عجیب است که چرا جبرئیل علیه السلام مترصد خلوت نبی خاتم با امام حسین بودند و هر موقع نبی خاتم با امام حسین خلوت می کردند،  ایشان را به یاد مصیبت امام حسین می اندازند!!!! واقعا سری است عجیب! !!


4) و عجیب تر اینکه امام حسین کشته می شود ولی چرا خاک کربلاء قیمت پیدا می کند و خاک آن را به پیامبر تقدیم می کنند!  واقعا این خاک چه سری بلکه اسراری دارد فقط خدا می داند ....


لطفا این روایت را حفظ و به گوش دیگران برسانید ...


منبع: اتحاف الخیرة المهرة،  للشیخ الامام الحافظ شهاب الدین البوصیری، صفحه ی 237،238،239